Lissabon: photo diary

Lissabon was echt een fantastische stad! Begin september bezocht ik de stad voor 4 volledige dagen met een vriendin. Wat was dat een leuke tijd, echt een stad naar mijn hart. Vandaag vertel ik jullie met plezier wat meer en laat ik jullie ook mijn foto’s zien.

De eerste dag kwamen we al in de ochtend toe. We hadden dus nog de hele dag om Lissabon te verkennen. Ons appartementje lag echt in de perfecte buurt, Alfama, het historische deel van de stad. Dit was echt zo’n leuke wijk, allemaal kleine straatjes en charmante restaurantjes en kleurrijke huizen.

Op de linker foto zie je de Torre de BelΓ©m en op de 2e foto zie je Mosteiro dos Jeronimos. Dit bezochten we de tweede dag. Het klooster was echt prachtig qua architectuur. Beide gebouwen hebben we enkel langs de buitenkant bekeken, maar dit was zeker ook de moeite. Wanneer je in BΓ¨lem bent, moet je natuurlijk ook Pastei de BelΓ©m eten, de typische specialiteit. Dit is echt een aanrader, zo lekker!! Wij hebben iedere dag zo’n mini gebakje gegeten.

De dag nadien namen we de trein weg uit Lissabon aangezien we een daguitstap in Sintra gepland hadden. Dit is zo’n mooie locatie. Je kunt er verschillende kastelen bezoeken, zelf besloten we om er maar 2 te bezoeken. Dit was al meer dan voldoende voor een volledige dag. Hierboven zie je het Castelo dos Mouros. Veel mensen denken spontaan aan Game of Thrones als ze deze locatie bezoeken, zelf heb ik hier geen idee van aangezien ik deze serie nog niet bekeken heb πŸ˜‰

Dit is het tweede kasteel dat we bezochten in Sintra. Het paleis heeft een heel andere stijl dan het vorig, maar ik vond ze allebei even fantastisch op hun eigen manier. Het leek echt alsof we in een sprookje liepen met al die verschillende kleuren en speciale elementen. Deze paleizen zijn zeker de moeite voor meiden die net als mijn vriendin en ik van fotografie en Instagram houden. Wij hebben ons op beide locaties enorm kunnen uitleven en hebben die dag honderden foto’s gemaakt.

Zijn jullie al eens naar Lissabon of Sintra geweest? Of zouden jullie dit doen na het zien van deze foto’s?

Liefs, Ine

2 gedachtes over “Lissabon: photo diary

Geef een reactie

